לחץ לראות את הסרט בקצב המחר

תודה רבה לארכיון המדינה

בקצב המחר - 1965

הסרט עוסק בהכשרת שוחרים לביה״ס הטכני של חיל האויר בחיפה. תפקידו – לעודד התנדבות לחיל האויר וללימוד מקצועות האלקטרוניקה בבית הספר הטכני של חיל האויר. הסרט מדגים, בעזרת מעברים חדים, את התפתחות הטכניקה בימינו.

בפרולוג קצרצר המשתלב בצילומים נוספים המבטאים את הכמיהה לשחקים, נפתח הסרט העוסק בהכוונת בני נוער למקצועות טכניים תעופתיים – לעולם המחר.

במרכז הסרטון עומד בית הספר הטכני של חיל האויר בחיפה, בית היוצר לצוותי הקרקע של החיל.

מכונאות מטוסים, חשמל ומכשירים ואלקטרוניקה, כל אלה משולבים בסרט בעריכה מהירת קצב, תוך כדי שיבוץ דימויים מעולם הטבע ומעולם האתמול לנושאים החדישים ולפעילויות המסחררות של מקצועות המחר.

אחד ה״סיקוונסים״ של הסרט פותח בהצגת חתך מנוע ״מרבורה״ המורכב במטוסי ״פוגה״ של ביה״ס לטיסה של חיל האויר. מה״מרבורה״ מגיעה המצלמה לקבוצת פרפרים ססגוניים מרהיבי עיןץ מהפרפרים לזנב הפוגה דמוי הפרפר ומכאן לצוות האירובטי של חיל האויר שמזכיר לרבים מהצופים את הופעתו המרהיבה במטס הגדול של חיל האויר במצעד צה״ל ביום העצמאות.

תעודות-הוקרה

באוקטובר 1965, מפקד חיל האויר, האלוף עזר ויצמן (צד ימין באמצע), החליט להגיש ליוצרי הסרט ״בקצב המחר״ תעודות-הוקרה על מלאכתם המוצלחת. בטכס קצר שנערך בלשכתו, נמסרו התעודות בידי ראש מחלקת השלישות בחיל האויר, אלוף-משנה פלג תמיר. מצד שמאל, באמצע, התסריטאי, משה ״פומי״ הדר. לשמאלו, הבמאי, אילן אלדד.

מהעתונות דאז

על המשמר, יום שלישי, 27 ביולי 1965, עמוד 2

מתוך בטאון חיל אויר

נובמבר 1965, בטאון מס׳ 69, עמוד 66

קטעי עיתונות

לחץ על התמונה להגדיל והשתמש בגלילה להזזת התוכן על גבי המסך

Image Sources: ארכיון משה ״פומי״ הדר