שמואל (סמי) פלאטו שרון

יום גשום, רעמים ברקע, תחילת שנת 1977, בשעת לילה מאוחרת, הטלפון מצלצל בביתו של פומי. ידידו הקרוב (מאיר ש.), מבקש ממנו עזרה, ״צריך להציל יהודי!״. הוא המשיך, ״בעוד חצי שעה, נהג יאסוף אותך מביתך״. הנהג הגיע לאחר השעה 10 בערב ולקח את פומי לפגישה בסביון.

פומי, פגש בפעם הראשונה את שמואל (סמי) פלאטו שרון. השיחה התנהלה באנגלית, מאחר שבתקופה ההיא, סמי דיבר מעט מאד עברית.

סמי, שהיה יליד פולין, עבר בגיל 7 לפריס. כנער בתיכון, אחל לעשות עסקים זעירים ממכירת סיגריות. עם השנים הוא נקרא ״מלך תעשיית המיחזור של פריס״ ובעליהן של עשרות חברות בתחומים שונים ברחבי צרפת, אפריקה, ארצות הברית ודרום אמריקה.

סמי ביקש מפומי להכניס אותו לכנסת, על מנת שיוכל להינצל מהתנכלות מערכת המשפט הצרפתית, האנטישמית, בגין החקירה נגדו על ידי שלטונות המס בצרפת.

לפומי ,האוהב אתגרים יוצאי-דופן, אחלו מיד לבעבע מיצי היצירה, בתוך התאים האפורים. היו לו שלוש דרישות מסמי: לנהל מערכת בחירות נקיה וחוקית, יד חופשית ביצירה ובביצוע ואי פרסום שמו, כארכיטקט הקמפיין.

פומי הכין רעיונות משוגעים לקמפיין של סמי. רעיונות, שרק קדחת ראשו המזהיר יכלה להמציא. מאחר והוא עבד במהירות – ממחשבה, לביצוע תוך שעות ולפירסום מידי, הוא תמיד ביקש מבתו, אתי, לצלם בשבילו את האלמנטים ולפתח אותם בחדר החושך, שהיה צמוד למשרדו. תמונות אלו, שובצו על ידי הגרפיקאים במודעות, כולל תמונת הפורטרייט של סמי ואשתו, אנט.  

״האיש הבודד לכנסת״

פומי בנה לסמי, תעמולת בחירות על בסיס נתינה ויוזמות לעזרה לזוגות צעירים ומעוטי-אמצעים. הוא יצר מפלגה, שקרא לה ״פיתוח ושלום״ וסימנה היה ״פש״, כראשי התיבות של פלאטו שרון. בכדי להדגיש את הצורך להציל את פלאטו שרון ולהחדיר את זה בצורה תת-מודעת, הוא המציא את הסיסמה: ״האיש הבודד לכנסת״. פומי תיאר אותו כיהודי שנרדף על ידי מערכת המשפט בצרפת. (נגד סמי, שעלה לישראל ב-1975, הוצא צו מעצר בינלאומי על רקע חשדות לעברות כלכליות חמורות בצרפת. כחבר כנסת לא תהיה אפשרות להסגירו).

בבחירות לכנסת התשיעית, זכה סמי ב- 30,594 קולות. הייתה זאת הצלחה גדולה, שכן פלאטו-שרון זכה לקולות רבים יותר מאשר הקולות שזכתה בהם ״שלומציון״, המפלגה שאריאל שרון הקים ב-1976. מספר הקולות של סמי היה 2% מהמצביעים והספיק לו כדי לקבל שני מנדטים. בשלב מסוים במערכת הבחירות, כאשר, סמי הבין שהוא בדרך לניצחון גדול, הוא בקש מפומי, שנהפך לידיד קרוב, עליו סמך באופן מוחלט, להצטרף אליו למפלגה כמספר שתיים. פומי היה אומן פירסום וצולף פוליטי (ראה צימוקים), אך לא פעיל פוליטי. ״יותר מדי פוליטיקה ואי קיום הבטחות״, הוא היה אומר.